NS Stations

Openingscampagne

Stations en fietsen, ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. En in Nederland betekent dat meestal; je weg naar de ingang vinden door een woud van fietsen. Dat moest anders, vonden NS, ProRail en de Gemeente Utrecht. Een nieuwe stalling met een nieuwe campagne: Fietsenstalling Jaarbeursplein!

Opdracht

Het idee achter de nieuwe stalling aan het Jaarbeursplein was helder; een makkelijk bruikbare en veilige stalling dicht bij het perron, zodat het stallen en pakken van je fiets als het ware een geheel gaat vormen met je treinreis. Natuurlijk moest het plein en de omgeving van het station er ook mooier en beter van worden. Dat resulteerde in een stalling die bijna onder het vernieuwde stationsgebouw zit. Met moderne bewegwijzering die laat zien waar de lege plekken zijn, makkelijk betalen met je OV-chipkaart en een betaalbaar abonnement van € 75,- per jaar. De eerste 24 uur zijn nog gratis ook. Dit moest gecommuniceerd worden naar de gebruiker.

Concept

In de communicatie voor de nieuwe stalling pakten we het ook anders aan. Geen opgeheven vingertje of droge feiten. We praten vanuit de fiets! Want met zo’n fijne stalling wil je fiets gewoon nooit anders meer. Daar moet je als berijder wel naar luisteren. De campagne voor Fietsenstalling Jaarbeursplein begon al voor de opening met enkele teasende uitingen zoals spandoeken op de bouwplaats en via sociale media. Vanaf de opening op 19 mei werd er volop gecommuniceerd met stuurhangers, een promo-team en acties, zoals een verwenpakket voor je fiets. Daarnaast was er voor de campagne een speciale landingpage en zetten we sociale media in. Dat leverde ook nog een hoop PR op.

Bureau

Emotion

Copywriter

Wessel Wildeboer

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!